بوش بیرینگ

بوش بیرینگ

برای آشنایی با بوش بیرینگ‌ها ابتدا باید با بیرینگ‌ها و سپس با نوع آن‌ها آشنا شوید. در اصل از بیرینگ‌ها برای افزایش کارایی و عملکرد بهتر در کنار قطعات دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از رایج‌ترین  قطعاتی که در کنار بیرینگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بوش‌ها هستند. در این مقاله سعی بر معرفی انواع بوش‌ها یا به اصطلاح بوش بیرینگ‌ها خواهیم کرد.

بوش بیرینگ چیست؟

بوش بیرینگ‌ها یا چاگنت بلبرینگ‌ها از جمله مهم‌ترین قطعات صنعتی مورد استفاده در رولبرینگ و بلبرینگ‌ها با قطر داخلی مخروطی هستند. این قطعات هنگام نصب بیرینگ به سفت کردن رولبرینگ و بلبرینگ بر روی شفت کمک می‌کنند. این قطعات نام‌های مستعار زیادی دارند و شما نیاز نیست با تمامی این موارد آشنا شوید. یک نکته بسیار مهم قبل از خرید بوش بلبرینگ‌ها این است که با کد H  شروع می‌شوند.

از دیگر ویژگی بوش بیرینگ‌ها می‌توان به ساده نصب کردن بلبرینگ‌ها روی شفت اشاره کرد. بوش بیرینگ‌ها نیز همانند سایر قطعات صنعتی دارای انواع مختلفی هستند که شما باید قبل از خرید با آن‌ها آشنا شوید. انواع بوش بیرینگ‌ها عبارتند از:

بوش بیرینگ کششی

بوش بیرینگ تبدیلی

post themfdff2

آشنایی با کدهای روی بوش بلبرینگ

هر یک از کدهای درج شده بر روی بوش بیرینگ، مفهوم خاص خود را دارد و اگر در آشنایی با آن‌ها کم کاری کنید؛ در آینده هنگام خرید این وسایل به مشکل بر می‌خورید. در اصل برای انتخاب و خرید بوش بیرینگ مخصوص باید با موارد و کدهای زیر به طور کامل آشنا شوید. برای مثال بوش بیرینگ های پمپ های کلاس یونیم با بوش بیرینگ های پمپ های سی پی کاملا متفاوت بوده است و در صورت خرید اشتباه دستگاه به مشکل بر می‌خورد. کدهای بوش بیرینگ‌ها عبارتند از:

  • H : این حرف در تمامی آن‌ها قرار دارد و نشان دهنده بوش از نظر ساختاری است. پس توجه داشته باشید که باید تمامی بوش برینیگ‌ها روی خود از این حرف داشته باشند.
  • B : این عبارت بر روی بوش‌ها به معنای مهره سفت کننده بوش است.
  • M : این حرف معمولا در کنار حرف B قرار گرفته و به معناي واشر خورشيدی در بوش بیرینگ‌ها است.
  • E : این حرف از جدیدترین سری‌های چاگنت تولید شده می‌باشد.

صد درصد با یک معرفی ساده شما به تنهایی نمی‌توانید بوش بلبرینگ مناسب را خریداری کنید، در نتیجه باید از یک فرد با تجربه راهنمایی بگیرید؛ تا بتوانید بهترین نوع آن را انتخاب کنید.

روش نصب بوش بلبرینگ

قبل از نصب بوش بلبرینگ‌ها باید به یک نکته بسیار مهم توجه کنید که نصب این نوع قطعات کار خودتان نیست و بهتر است از فردی ماهر و با تجربه کمک بگیرید. در ادامه به نصب بوش بلبرینگ در یاتاقان می‌پردازیم:

  • ابتدا باید حلقه فلزی را از طریق قطر داخلی وارد بلبرینگ کنید.
  • واشرهای خورشیدی را بعد از حلقه فلزی وارد می‌کنیم.
  • شفت اصلی را باید وارد قطعه کنید.
  • مهره بوش را بر روی شفت ثابت کنید.

بوش‌ بیرینگ در رولبرینگ‌های شبکه‌ای و بلبرینگ‌های خود تنظیم مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع با قرار گرفتن مهره مخصوص و گرفتن چاگنت در این نوع بلبرینگ‌ها امکان خارج و نصب کردن بلبرینگ از روی شفت را آسان می‌کند.

post themer2

نکات بسیار مهم در خرید بوش بلبرینگ

خرید قطعه مناسب برای هر دستگاه بسیار اهمیت دارد. برای اینکه بوش بلبرینگ مناسب را خریداری کنید باید به یک سری نکات توجه کنید، در غیر این صورت در آینده به مشکل بر می‌خورید. برای مثال نکاتی که باید برای خرید بوش بیرینگ پمپ های فریاتک و بوش بیرینگ پمپ های مگنت رعایت شوند؛ عبارتند از:

  • روتور موجود داخل بوش‌ها باید بتوانند به خوبی بچرخند و هیچ مشکلی نباید بین روتور و بوش به وجود بیاید. زیرا اگر مشکلی پیش بیاید، مانع حرکت بوش بیرینگ می‌شود و پس از مدتی موجب شکستگی و خرد شدن محورهای روتور خواهد شد. برای همین یک نکته بسیار مهم در خرید این قطعات این است که باید جنس استفاده شده در بوش درجه سختی کمتری نسبت به روتور داشته باشد.
  • عامل بعدی این است که باید سطح تماس بین بوش و روتور زیاد باشد. برای همین بهتر است روشی برای افزایش روغن کاری در نظر بگیرید زیرا از ساییدگی و افزایش فاصله هوایی جلوگیری می‌کند . به همین دلیل باید بوش‌ها را درون یک باکس قرار داده و به طور دائم آن‌ها را روغن کاری کنید.

در صورتی که این بوش‌ها به خوبی روغن کاری نشود، برخورد روتوش و بوش بیشتر شده و به مرور زمان باعث ساییدگی و خرابی آن نیز می‌شود. به جز ساییدگی موجب افزایش فاصله هوایی بین استاتور و روتور نیز می‌شود که در این حالت میدان مغناطیسی غیر خطی به وجود می‌آید. پس باید برای روغن کاری یک برنامه ریزی دقیق بریزید تا آسیب‌های احتمالی به طور کامل رفع شده و عمر دستگاه نیز بالا برود.

post them3432

خرید اینترنی بوش بیرینگ

قبل از خرید بوش بیرینگ باید نکات گفته شده را رعایت کنید، در غیر این صورت نمی‌توانید بوش بیرینگ مناسبی را خریداری کنید. خرید قطعات وقتی سخت بود که اینترنت وجود نداشت و شما باید برای خرید حضوری به فروشگاه می‌رفتید و وسیله را خریداری می‌کردید اما امروزه شما می‌توانید با کمی تحقیق بهترین فروشگاه را انتخاب کرده و با بهتری قیمت خریداری کنید.

قطعات ریز همیشه به چشم نمی‌آیند در صورتی که قطعات کوچک اگر آسیب ببینند، کل دستگاه دچار خسارت شده برای مثال اگر این قطعه به درستی روغن کاری نشود؛ در نتیجه خوب کار نخواهد کرد و موجب خرابی دستگاه می‌شود. در بالا به طور مختصر به بوش بیرینگ‌ها و انواع آن‌ها پرداختیم در صورتی که این توضیح کامل نبوده و شما باید قبل از خرید با یک فرد مجرب و خبره مشاوره کنید تا بتوانید بهترین نوع آن را خریداری کنید. نکته بعدی که باید به آن توجه کنید این است که  اگر نصب این قطعه به درستی انجام نشود در اینده خسارات پر هزینه‌ای به دنبال خواهد داشت.

کلام اخر

در این مقاله سعی کرده به بوش بیرینگ و انواع آن بپردازیم و از همه مهم‌تر شما باید قبل از خرید به نکات خرید توجه کنید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین نوع بوش بلبرینگ را خریداری کنید. شما می‌توانید قطعات مورد نیاز خود را با کیفیت بالا و مناسب‌ترین قیمت، فقط با فشردن یک دکمه از سایت رایمون سورین خریداری کنید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =